Blog

SPORTSÉRÜLÉSEK: Hogyan kerülhető el az izomhúzódás?

SPORTSÉRÜLÉSEK: Hogyan kerülhető el az izomhúzódás?

Az izomhúzódás a leggyakoribb sportsérülések egyike. Rossz mozdulat, hirtelen irányváltás, ugrás következménye lehet. Gyakori a futballban, a kézilabdában, a baseballban és a jégkorongozóknál. Felelőssé tehető továbbá az izomhúzódásért a bemelegítés hiánya és az alacsony környezeti hőmérséklet. Ezért is nagyon fontos minden edzés előtt bemelegíteni, különösen hideg időben.

 

Honnan lehet tudni, hogy valóban izomhúzódás történt?

Izomhúzódás leggyakrabban a lábszár-, a comb-, a hát-, a felkar- vagy a has izmaiban következik be. Függetlenül attól, hogy mely izomcsoport érintett, a sérülés mindig ugyanolyan tüneteket produkál: nagyjából olyan érzés, mintha jeges fuvallat suhanna át az izmon, amely hirtelen megkeményedik, a sérült terület nyomásra éles fájdalommal reagál. Ilyen esetben a mozgást azonnal meg kell szakítani, további erőletetés még súlyosabb sérülés; izomszakadás kockázatát jelentené.

Mikor fordulj orvoshoz?

Feltétlenül orvoshoz kell fordulni, ha a fájdalom rövid időn belül nem enyhül, továbbá, ha izomgyengeség lép fel, illetve az izomműködés, ezáltal a mozgás korlátozódik! Az orvosnak be kell számolni a sérülés, baleset pontos körülményeiről. Szükség lehet ultrahang vizsgálatra, amely megállapítja, hogy valóban izomhúzódásról van-e szó, és nem történt-e izomszakadás, nincs-e belső vérzés, pontosan hol helyezkedik el, és milyen mértékű a sérülés.
(forrás: webbeteg.hu)