Videókonzultáció

Mi az a videókonzultáció?

Hagyományosan a betegellátás személyes találkozókon alapul. Ez a mai napig kétségtelenül a leghatékonyabb ellátási forma. A mai fejlett és felgyosult világban azonban komoly fejlődés indult el a telemedicina szolgáltatások terén, melynek eredményeképpen a távdiagnosztizálás és távkonzultáció az utóbbi 10 évben nagyon elterjedt. Sok millió ember használja az ehhez hasonló szolgáltatásokat világszerte. Magyarországon a Weborvos és Webbeteg oldalak végeztek úttörő munkát ezen a területen, melynek során először válaszolt az orvos a beteg kérdéseire interneten keresztül. Az Emineo Magánkórház ezt az írásbeli kommunikációt nem tudja biztosítani, de felajánl betegeinek egy video konzultációs lehetőséget, mely kevésbé súlyos esetekben alternatívát jelenhet a személyes orvos beteg találkozóval szemben.

A videókonzultáció lényege, hogy az orvos és a páciens nem találkozik egymással, de okostelefon vagy számítógép segítségével kétirányú videó- és hang kapcsolatban át tudják beszélni a beteg panaszait, megállapodnak a további teendőkről. Az esetek egy részében a páciens problémája ezen a módon kezelhető, megkapja a szükséges információt, tanácsot, javaslatot. Más esetekben viszont éppen arra jó, hogy a beteg és az orvos is meggyőződik arról, hogy a páciens állapota indokolja a további vizsgálatokat vagy ellátást, amire az orvos javaslatot tesz.

Kinek ajánljuk a videókonzultációt?

  • Általában azon pácienseinknek ajánljuk ezt a szolgáltatást , akik
    • egészségi problémájuk miatt megnyugatatást szeretnének kapni,
    • nem biztosak abban, hogy jelenlegi tüneteik feltétlenül személyes megjelenést igényelnek,
    • nem tudják elhagyni otthonukat,
    • az Emineo által korábban már ellátott betegek, akiknek kontrollra lenne szükségük, esetlegesen receptet szeretnének felíratni,
    • meglévő betegségükkel kapcsolatban másodvéleményt, magyarázatot szeretnének kérni.
  • A Koronavírus okozta helyzetben viszont azoknak is ajánljuk, akik
    • csak egyszerűen „otthon akarnak maradni”, hogy ne tegyék ki magukat a fertőzésveszélynek,
    • önmaguk vagy a velük érintkező hozzátartozóik a különösen veszélyeztetett korban vannak,
    • tömegközlekedéssel tudnának csak eljönni kórházunkba és ezt nem kockáztatják meg,
    • külföldön vagy vidéken élnek.

Hogyan működik a videókonzultáció?

A videókonzultáció folyamata nagyon egyszerű.

Először is be kell jelentkezni az Emineo Magánkórházba. Ez kétféleképpen történhet:

  • Online:
    • A páciensünk a emineo.hu oldalon kiválasztja a szakrendelést vagy orvost, és az online bejelentkezés funkció segítségével kiválasztja a számára megfelelő időpontot a videókonzultációra.
    • Az időpontot lefoglalva megadja saját adatait, és a számlázáshoz szükséges adatokat. A páciens hozzátartozója is képes foglalást létrehozni a beteg nevében, és fizethet is helyette. Így a mai internetes lehetőségekben kevésbé járatos hozzátartozók is hozzájuthatnak ehhez a szolgáltatáshoz.
    • Ezt követi a szolgáltatás bankkártyával történő kifizetése.
    • A sikeres foglalásról visszaigazoló email-t küldünk, mely tartalmazza a foglalás és a páciens adatait, valamint néhány hasznos információt a szolgáltatásról.
  • Telefonon keresztül:
    • A páciensünk felhívja az Emineo központi számát (+36 1 773 3333), és a recepciós kollégánk segítségével kiválasztják a megfelelő orvost és időpontot. Az adatok bediktálása után a kollégánk az időpontot lefoglalja.
    • A sikeres foglalásról visszaigazoló email-t küldünk, mely tartalmazza a foglalás és a páciens adatait, valamint néhány hasznos információt a szolgáltatásról. Ebben a levélben lesz egy link, melyre kattintva a beteg – vagy a szolgáltatást megrendelő hozzátartozó – véglegesíteni tudja a foglalást, és utána el tudja végezni a bankkártyával történő fizetést.

Mit kell tenni a konzultáció előtti időszakban?

Amennyiben a páciensünk rendelkezik korábbi releváns dokumentumokkal a betegségével kapcsolatban (zárójelentés, ambuláns kezelőlap, leletek, röntgen felvétel, stb.), azokat szükséges feltöltenie a visszaigazoló email-ben kapott linkre kattintva. Kérjük, hogy ezeket a dokumentumokat a lehető legkorábban töltse fel, időt és lehetőséget adva az orvosnak az áttanulmányozásra.

Hogyan történik a konzultáció?

    • A páciensünk a konzultáció előtt 30 perccel kap egy emlékeztető emailt, hogy véletlenül se felejtse el az időpontot, és elő tudjon készülni.
    • A konzultációt a megadott időpontban az orvos kezdeményezi. Ekkor a páciens kap egy újabb email-t és egy sms-t is. Mindkettő tartalmazza ugyanazt a linket, és a páciensnek csak annyit kell tennie, hogy a linkre kattintva elindítja a konzultációt.
    • A konzultáció végén bármelyik fél lezárhatja a beszélgetést.

Mi történik a konzultáció után?

    1. Az Emineo Magánkórház elektronikusan kiküldi a már korábban kiegyenlített szolgáltatási díjról a számlát a megadott email címre.
    2. Amennyiben az orvos receptet írt, ahhoz a beteg kétféleképpen juthat hozzá:
      • A  kórház recepcióján a páciens vagy hozzátartozója átveheti.
      • Budapest területén futár, vidékre postai kiszállítás által.

Milyen hosszú és mennyibe kerül a videókonzultáció?

A szakterület típusától függően változó, 15 és 30 perc közötti a konzultáció időtartama. Igény esetén kisebb csúszást is tud kezelni a rendszer. A   szolgáltatás hétköznap és hétvégén is azonos áron vehető igénybe, mely alkalmanként 20.000 Ft első vizsgálat, és 10.000 Ft kontroll esetén. Amennyiben a videokonzultáció során az a döntés születik, hogy a páciensnek be kell fáradnia Kórházba további vizsgálatra, ezt természetesen Kontroll vizsgálatként fogjuk számlázni. Kérjük pácienseinket, hogy ebben az esetben ha online rendelnek már a jóval olcsóbb Kontroll vizsgálatot rendeljék meg honlapunkon, illetve ha telefonon akkor ezt jelezzék a kollégánknak.

Miért különleges az általunk ajánlott videókonzultáció?

  • Rendkívül egyszerű, könnyen használható! Nem igényel semmilyen előzetes informatikai felkészülést pácienseink részéről.
  • Nem használunk olyan ingyenes kommunikációs megoldásokat, amiknek a telepítése, kezelése (sokszor angol nyelvű felület használata) gondot okozhat pácienseinknek. A lehető legegyszerűbb megoldást fejlesztettük ki, hogy minél többen, probléma nélkül tudják használni szolgáltatásunkat.
  • Az ingyenes rendszerek használatának kizárásával elkerüljük, hogy pácienseink videó- és hang információi külföldi, az adatvédelem (GDPR) szabályainak nem feltétlenül megfelelő szerverekre kerüljenek, azokon tárolják, esetleg felhasználják azokat. A rendszerünk biztonságos, erre a célra kifejlesztett megoldás, melyet a Medicall nevű fiatal és lendületes Startup cég segítségével valósítottunk meg.