Archive for október 2013

SPORTSÉRÜLÉSEK: Hogyan kerülhető el az izomhúzódás?

SPORTSÉRÜLÉSEK: Hogyan kerülhető el az izomhúzódás?

Az izomhúzódás a leggyakoribb sportsérülések egyike. Rossz mozdulat, hirtelen irányváltás, ugrás következménye lehet. Gyakori a futballban, a kézilabdában, a baseballban és a jégkorongozóknál. Felelőssé tehető továbbá az izomhúzódásért a bemelegítés hiánya és az alacsony környezeti hőmérséklet. Ezért is nagyon fontos minden edzés előtt bemelegíteni, különösen hideg időben.

Tovább

Ezt kell tenni kéz- vagy lábtörés esetén!

Ezt kell tenni kéz- vagy lábtörés esetén!

A sérülést igyekezzünk fedni, lehetőség szerint steril anyaggal. Minden elsősegélynyújtó doboz alapvető felszerelése a steril kötszer. A sérült végtagot vagy testrészt a talált pozícióban, bármely elérhető eszközzel rögzíteni kell. Legyünk kreatívak: a rögzítésre megfelel egy síbot, egy fadarab, vagy bármely más merev eszköz.

Tovább

A weboldal használatához el kell fogadni a cookie-k használatát! Részletek

Egy EU-s törvény alapján kötelező tájékoztatni a látogatókat, hogy a weboldal ún. cookie-kat használ. Ha ezzel nem ért egyet, akkor a böngésző megfelelő beállításait használva le tilthatja a cookie-k tárolását.

Bezárás